PROGRAMA DE
ACTIVIDADES
|
Luns, 20 de xullo
9:30 - 10:00 Entrega de credenciais
10:00 - 10:30 Inauguración oficial do curso
10:30- 12:30 Conferencia
inaugural: A Pedagoxía Sistémica: unha
nova mirada para unha educación ao servizo da Vida. (Quintín Álvarez Núñez.
Prof. Titular da USC)
O
acelerado proceso de cambio social que estamos vivindo trae consigo
complexos desafíos educativos aos que o sistema educativo actual non está dando
unha resposta axeitada. A Pedagoxía Sistémica ofrécenos unha
nova mirada que nos pode axudar a mellorar o
funcionamento das escolas, a tender pontes entre elas e as familias e a
construir unha educación máis eficaz para afrontar os grandes retos do século
XXI. Nesta conferencia expoñemos a súa base conceptual e características
básicas, así como as aplicacións máis relevantes para a organización dos
centros educativos e a mellora da
relación de estes coas familias.
12:30 - 14:00 Presentación dos obradoiros e dinámica de grupos.
16:00 - 19:30 Obradoiros simultáneos
Martes, 21 de xullo
9:30 - 11:30 Educar
para SER, o enfoque holístico na Educación Infantil (Alicia Vallejo Salinas, Mestra de
Educación Infantil e Formadora de Profesorado)
Hai
moitos modelos e pedagoxías alternativas que comparten un “paradigma”, unha
visión diferente da Escola e da Educación. Cambiando a visión, cambia a escola.
Desde esta nova mirada holística enténdese á persona de forma integral: corpo,
mente, corazón, espíritu, favorecendo a formación de seres orixinais, únicos,
diversos, e anima aos alumnos a dar o mellor de si mesmos. Fomenta o
desenvolvemento dos membros da comunidade e respeta a súa singularidade,
integrando o potencial intelectual, emocional, social, físico, creativo ou
intuitivo, estético e espiritual, de cada un. Con este enfoque imos contemplar
a importancia do Apego e o Vínculo nos primeiros anos da vida das nenas e nenos
de Educación Infantil desde o punto de vista das e dos docentes e da tarefa compartida
coa familia e aplicaremos este enfoque á planificación do Proxecto de
Intervención no Proceso de Adaptación á Escola.
11:30 - 12:00 descanso
12:00 - 14:00 Apego e vínculo: a súa importancia
no desenvolvemento (Julia Sánchez Núñez,
Psicóloga e Psicoterapeuta experta en vínculo. Membro do Laboratorio de
Investigación sobre Vínculo Afectivo da Universidade de Girona.)
Teoría do Apego.
Encadre e marco teórico. Importancia do vínculo no desenvolvemento humano ao
largo do ciclo vital. Fases na formación do vínculo seguro. A importancia da
sensibilidade do coidador, “bonding e apego”.. Factores que inflúen na
formación dun tipo determinado de apego.
16:00 -
19:30 Obradoiros simultáneos
Obradoiro 1: A mirada da nai na
construcción do vínculo
Obradoiro 2: Constelacións
familiares, apego e desenvolvemento infantil
Obradoiro 3: Escola e profesorado:
unha rica rede de vínculos e relacións.
Mércores, 22 de xullo
9:30 - 11:30 As
representacións do apego (Julia Sánchez Núñez )
Modelos de
funcionamento interno. Procedementos para a valoración do vínculo afectivo.
Tipos de apego. Apeg seguro, desactivación do sistema de apego (evitativo),
hiperactivación do sistema de apego e apego desorganizado. Impacto da
separación e a pérdida no vínculo afectivo. Efectos do maltrato nas
representacións de apego. Resiliencia.
11:30 - 12:00 descanso
12:00 - 14:00 O Proceso de Adaptación desde o
punto de vista da educadora ou educador: calidade e calidez. (Alicia Vallejo
Salinas)
Acoller a un
grupo de criaturas novo ¿Qué supón para min? Identificar o meu propio estilo de
vinculación. ¿Cuál é o meu papel e o dos pais/nais?, ¿Qué esperan da escola e
da mestra e cómo podo establecer unha relación de confianza coas familias?.
Reflexionar, anticipar e planear: ¿Qué crisis debe superar cada criatura?,
¿Cómo os podemos apoiar para que a superen con éxito? ¿Cómo elaboro o meu proxecto
de intervención?
16:00 - 19:30 Obradoiros
simultáneos
Obradoiro 1: A mirada da nai na
construcción do vínculo
Obradoiro 2: Constelacións
familiares, apego e desenvolvemento infantil
Obradoiro 3: Escola e profesorado:
unha rica rede de vínculos e relacións.
Xoves, 23 de xullo
9:30 - 11:30 Repercusións do medio
familiar e escolar no desenvolvemento do neno e da nena. (Julia Sánchez Núñez)
O desenvolvemento da empatía, a
consciencia e a reflexibilidade. Transmisión interxeneracional do apego. Como
contribuir desde a nosa práctica a crear un vínculo seguro nos nenos e nenas.
11:30 - 12:00 descanso
12:00 - 14:00 O proceso de adaptación
desde o punto de vista do neno e da nena: movemento cara á nai, interrupción do
movemento, movemento ao éxito. (Alicia Vallejo Salinas)
Problemas e
retos aos que se enfrenta cada criatura, as suas diferentes reaccións e a
relación cos estilos de apego, etc. Aspectos que é preciso observar, rexistrar
e informar ás familias ¿Qué estilo de
vinculación promoverei con cada neno/a?
16:00 - 18:00 Conferencia de
clausura. El piso de abajo de la escuela.
Los afectos y las emociones en el dia a
dia de la escuela infantil. (M. Carmen Díez Navarro, Mestra de Ed.
Infantil e Psicopedagoga, Coordinadora pedagóxica da Escola infantil Aire Libre
de Alicante)
A conferencia centrarase en analizar e reflexionar sobre por qué é
importante incluir os afectos na vida cotiá da escola. Vou propoñer o que supón
vivir a cotidianidade da escola amarrando nun mesmo fío o de pensar e o de sentir, o de aprender e o
de estar xuntos, o de ser intelixentes
co de ser personas.
18:00 Clausura do curso e entrega de
diplomas
OS OBRADOIROS SIMULTÁNEOS
As tardes do
luns, martes e mércores, realizanse tres obradoiros simultáneos de 3 horas e
media cada un que se repetirán cada dia para que poida asistir todo o alumnado.
Obradoiro 1: A
mirada da nai na construcción do vínculo
Docente: Mª Nieves López López
Temporalización: Luns / Martes /
Mércores (de 16:00 a 19:30)
O obxectivo deste obradoiro é crear un
espazo para a reflexión e a exploración do apego e o vínculo desde a mirada da
nai. Traballaremos as posibilidades que se abren cando miramos o proceso
da vinculación desde esta perspectiva,
descubrindo o diferente rol da nai e do pai na construcción dunha base segura
para un desenvolvemento harmónico da personalidade do neno/a.
Obradoiro 2: Constelacións
familiares, apego e desenvolvemento infantil
Docente: Sara Corredoira Darriba
Temporalización: Luns / Martes /
Mércores (de 16:00 a 19:30)
Neste obradoiro imos
explorar as relacións de apego e vínculo desde a mirada dos nenos e nenas que
viven no seo dunha familia.
A xenuina comprensión
das Constelacións Familiares permítenos observar si os nenos poden sentir seguridade ou non no Sistema ao
que pertencen en función de si os seus pais/nais están accesibles, receptivos e
colaboradores para responder ás súas necesidades. Para elo comprobaremos, dun xeito vivencial, qué consecuencias teñen as situacións de movemento
interrumpido cara a nai, os movementos de amor cego dos nenos por lealtade ao seu sistema
familiar, a inversión de rol e
implicacións sistémicas tinguidas de emocións adoptadas.
Obradoiro 3: Escola e profesorado: unha rica rede de
vínculos e relacións.
Docente: Quintín Álvarez Núñez
Temporalización: Luns / Martes /
Mércores (de 16:00 a 19:30)
Neste
obradoiro exploraremos, a través de diversos exercicios e dinámicas, a rede de
vínculos e relacións que se dan na escola, desde a mirada do profesorado e da
institución. Analizaranse as leis sistémicas básicas e a mirada xeneracional da
Pedagoxía Sistémica e as súas consecuencias para unha axeitada organización e
funcionamento das institucións educativas. Todo elo aplicado a unha
redefinición do rol, posición e funcións das e dos docentes nos centros e nas
súas relacións coas familias do alumnado.
No hay comentarios:
Publicar un comentario